szerda, október 10, 2007

Sült tök - Zucca al forno


Van egy kis Jamie Oliver füzetecském, még valamelyik Nők Lapjában volt. Innen néztem ki a Sült tök receptet, amit végül kicsit másképp sütöttem meg. Jamie azt írja, hogy kell hozzá egy nagy marék friss zsályalevél, ami nekem persze nem volt. Viszont chili, tengeri só, fahéj meg bors is meg volt adva a hozzávalókban. Mivel van egy jó kis K. Malom chili üvegem, gondoltam, az pont jó lesz. A fahéj kicsit bizarrnak tűnt nekem, így azt gondoltam, mi lenne, ha megszórnám chilivel, sóval, és egy kis mézet csurgatnék rá. Így is tettem, és nem bántam meg. Nagyon finom lett a végeredmény.
Most olvastam morrinál a mézes-fűszeres sütőtököt. Ő rozmaringot is használt, meg olajat. Az olajat én kihagytam.

Íme az eredeti recept


1 nagy sonkatök

1 szárított chili

tengeri só, bors

1 nagy marék friss zsályalevél

1 fahéjrúd darabokra törve

olívaolaj


Melegítsd elő a sütőt 180 fokra (gázsütő 4-es fokozat). Vágd félbe a sonkatököt, szedd ki a magjait, azután szeleteld, vagy darabold fel héjastól. A szárított chilit zúzd össze mozsárban vagy egy fémtálban a sodrófa végével, egy jókora csipetnyi sóval együtt. Dolgozd hozzá a zsályaleveleket, a fahéjdarabokat és annyi olívaolajat, hogy fellazuljon a massza, és kend az egészet a sütőtökdarabokra jó vastagon.

Egy rétegben fektesd a sütőtököt tepsibe, szórd rá a magjait (mindenképp, mert isteni finom a sült tökmag), szorosan fedd le alufóliával, és süsd 30 percig (én kb. 1 óráig sütöttem), amíg a tök héja meg nem puhul. Ekkor távolítsd el a fóliát, és süsd még 10 percig, amíg aranyszínű és ropogós felületű lesz. Dobd ki belőle a fahéjat, és már eheted is!



Mivel a tökszezon közepén vagyunk, íme egy hétvégi program:


Tökfesztivál az Őrségben október 13-án, szombaton, egész napos családi program.

Lesz tökdobás, tökfaragás, tökszínház, és még sok minden más.



A Cser Kiadó gondozásában pedig megjelent egy új könyv Tökételek címmel.







Nincsenek megjegyzések: