kedd, november 06, 2007

Birsalmasajt


Elkészítettem életem első birsalmasajtját, és szerintem nagyon szép (és finom) lett. Még a formában pihen, remélem holnap már ki tudom borítani.


Volt hat darab gyönyörű példányom, feldaraboltam őket. Egész jól boldogultam, nem voltak annyira kemények, és kukacokat sem találtam. Mentek bele a lábasba, felöntöttem vízzel, majd jó puhára főztem az egészet. A levet leöntöttem, majd botmixerrel pépesítettem az almákat. A sima pépet 1/4 óráig rotyogtattam, majd adtam hozzá kb. 80 dkg cukrot, és elkezdődött a keverés-kavarás.....jó hosszú ideig ( másfél óra biztos volt). Miután a kavarásnál már láttam az edény alját, és a nedvesség jól elfőtt róla, kiszedtem a pépet egy üveg formába. Holnap kiborítom egy zsírpapírral fedett tálcára, hogy még ott száradjon 2-3 hétig.

Nincsenek megjegyzések: