péntek, november 14, 2008

Almás - kakaós kocka Sajtkukacéktól


Nem akartam, hogy az almáim tönkremenjenek, így hát elsütöttem őket.
Sajtkukacéknál találtam a receptet, köszönöm, valóban nagyon finom lett.
Szinte csak keverem, kavarom és kész is.
Annyit variáltam csak, hogy tettem bele még 2 evőkanál kandírozott narancshéjat, egy zacskó vaníliás cukrot és rizstej helyett rendes tejet, valamint fehér cukrot használtam hozzá.

A mandula sokat dob rajta, ne hagyjuk ki!


Az eredeti recept Nikitől:

500 g alma (nekem kevesebb volt valamivel és az egészet lereszeltem)

350 g liszt

1,5 csomag foszfátmenetes sütőpor

2 ek. kakópor

350 g nádcukor

250 ml rizstej

10 ek semleges ízű olaj

1 marék szeletelt mandula

Az almát meghámoztam, majd a 2/3-át lereszeltem, a maradékot pedig apró kockákra vágtam. A reszelt almát, az olajat és a rizstejet összekevertem, majd hozzáadtam a lisztet, a kakaót, a sütőport és a cukrot. A masszát sütőpapírral kibélelt tepsibe (30X30-as) öntöttem, a tetejére szórtam az almakockákat és a mandulát, majd előmelegített sütőben 180 fokon 40 percig sütöttem.

(Én 33x26-os tepsiben sütöttem, picivel több ideig, mint ahogy meg volt adva).

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

sajtkukac írta...

Örülök, hogy ízlett! Mmmm, ez a narancshéj nagyon jó ötlet!
Niki

Lekvároskukta írta...

Köszi :-))

Névtelen írta...

rizstej helyett nem lehet 'normális' tej?
alika

Lekvároskukta írta...

Szia!
Persze. Írtam is, hogy én rendes tejet használtam.