kedd, november 18, 2008

Pogácsa karácsonyi ruhában


Hiába, most már mindenhol és mindenkinél eluralkodott a karácsonyi láz...a pogácsáim is teljesen megzavarodtak :))

Szóval, ez egy nagyon egyszerű, élesztő nélküli, gyors pogácsa, arra az esetre, ha hirtelen ropogtatnánk valamit, de nincs idő/kedv az élesztős változatokhoz.
Hamar elkészül és finom. Viszont az enyémek most kicsit szárazak lettek, lehet, hogy a teljes kiőrlésű liszt miatt, amit hozzáadtam.
Semmi különös, nem egy burgonyás pogácsa, de mégis finom.

Hozzávalók:

15 dkg brindza
10 dkg tehéntúró
25 dkg liszt
15 dkg teljes kiőrlésű liszt
3/4 zacskó sütőpor
1 - 1 1/2 teáskanál só
1 tojás (+ 1 a kenéshez)
25 dkg margarin
2,5 evőkanál tejföl
szezámmag a tetejére


A juhtúrót, a tehéntúrót és a tejfölt összekevertem.
A kétféle liszthez hozzáadtam a sütőport és a sót.
A margarint a liszthez morzsoltam, majd beleütöttem a tojást.
Az egészet elkezdtem kézzel gyúrni, majd hozzáadtam a túrós keveréket.
Szépen összegyúrtam az egészet.
Egy nagyon könnyen kezelhető tésztát kell kapnunk.
Amíg összepakoltam, elmosogattam, betettem a tésztát a hűtőbe pihenni.
Utána kivettem, kiszaggattam szép csillag formákra, lekentem, tojással, megszórtam szezámmaggal, és a 200 fokra előmelegített sütőbe toltam. Pirulásig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések: