kedd, január 20, 2009

Cole slow saláta - most répa nélkül


Ezt a receptet még régebben a neten találtam, sajnos a forrást nem tudom, de mindenképp érdemes elkészíteni, mert nagyon finom.
Néhányszor már megcsináltam, de nem tudom megunni.
Ilyenkor télen, főleg az influenzás időszakban kifejezetten ajánlott a benne lévő vitaminok (C , B1, B2 ) miatt.


Hozzávalók:

50-60 dkg apróra vágott fejeskáposzta (aprítóval sikerült nagyon apróra vágni)

1-2 közepes megpucolt répa (nálam ez most kimaradt)

2 ek. apróra vágott hagyma (most lilahagyma volt)

0,8 dl cukor (én kb. a felét tettem bele)

1/2 tk. só

1/8 tk. őrölt bors

0,6 dl tej

1,2 dl majonéz

0,6 dl író (tejföl)

3 ek. citromlé


A káposztát és a répát a lehető legkisebb darabokra aprítjuk.
Egy nagy tálban összekeverjük a cukrot, sót, borsot, tejet, majonézt, tejfölt és a citromlevet.
Hozzáadjuk a káposztát, répát, hagymát és alaposan összeforgatjuk.
A legjobb, ha fogyasztás előtt a hűtőben tartjuk 1-2 órán át, de én azt sosem tudom megvárni :)


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: