szerda, február 04, 2009

Körözött és avokádókrém


A körözöttet 25 dkg tehéntúróból és 12,5 dkg juhtúróból készítettem.
Villával összetörtem a túrókat, adtam hozzá kb. 10 dkg puha vajat, 3 újhagymát apróra vágva, sóztam, borsoztam, belekevertem 1,5 tk. pirospaprikát és egy kevés őrölt köményt.
Tettem bele 1 evőkanál tejfölt is.
Az egészet jól összedolgoztam és betettem a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek.

Az avokádókrémhez félbevágtam az avokádót, eltávolítottam a magját, majd a héjából kiskanállal kiszedtem a finom gyümölcsöt. Villával összetörtem, majd botmixerrel kicsit pürésítettem rajta és meglocsoltam citromlével.
Belereszeltem 1 gerezd fokhagymát (most direkt nem akartam túl fokhagymásra, persze többet is lehet bele tenni), sóztam, borsoztam. Belekevertem 2 nagy evőkanál tejfölt és egy kevés krémsajtot.

Zöldségekkel ettük, igazán frissítő reggeli lett belőle. Jó étvágyat!



2 megjegyzés:

Vesta írta...

Egy ilyen avokádókrémet tortilla chipsszel mártogatni, isteni!Nemrég láttam a Szex és New Yorkot, Samantha épp ilyet csipegetett benne a tengerpari házuk teraszán!
Nagyon finom bele tejföl helyett egy kis gorgonzola,érdemes úgyis megkóstolni!

lekvároskukta írta...

Szia Vesta :)
Igen, úgy is próbáltam már, nagyon finom.
Köszi a gorgonzolás ötletet, megjegyeztem!