hétfő, június 08, 2009

Rezgős túrógombóc a Fáy présházból


Nagy kedvenc nálunk a túrógombóc. Ezt a receptet még nagyon régen téptem ki egy újságból (nem tudom melyikből, az már nem látszik). A Fáy présházban ugyan még nem jártunk, de azt írják, hogy sokan csak a túrógombóc miatt is képesek elmenni, amit maga a vezetőnő készít el személyesen.

Nem csalódtam, valóban nagyon jó a recept és igazi nagy, rezgős gombócok születtek. Melegben kifejezetten jól lehűtve ajánlott fogasztani, jéghideg fahéjas tejföllel bőven meglocsolva.


Hozzávalók 4 személyre:


1/2 kg túró

4 tojás

15 dkg vaj

csipet só

20 dkg búzadara

4 dl tejföl

porcukor, fahéj ízlés szerint


A túrót elkeverjük a puha vajjal, búzadarával, a tojássárgájával, majd 45 percig pihentetjük hideg helyen. Óvatosan hozzákeverjük a felvert tojásfehérjéket, s forró vízbe dobjuk őket. Megvárjuk, hogy a gombóckák feljöjjenek a víz tetejére, várunk 1-2 percet, szűrőkanállal kiszedjük és pirított zsemlemorzsában meghempergetjük, majd fahéjas tejföllel leöntjük.


Jó étvágyat!

(a képen az a változat látható, amikor nem hempergettem meg zsemlemorzsában, én így is imádom).

2 megjegyzés:

anyucika írta...

Szia!!!Most van megint néhány percem,és mézelődöm a blogokban.Már nagyon sokat felfedeztem.A tied is nagyon-nagyon szép.És a sütik!!!:......és az ételek!!!...Csodálatos!!!!A túrógombóc nálunk is nagyon izlik mindenkinek!!!!Én szoktam a hagyományosat,és a hamis túrógombócot is.De ezt mindenképpen ki kell próbálnom.Ha nem baj!!!Majd beszámolok róla hogy ,hogyan fogadta a család!!!De szerintem a válasz csak az üres tányér lehet.!!!!Mégegyszer szivből gratulálok.

Lekvároskukta írta...

Szia!
Nagyon szépen köszönöm, aranyos vagy!
Örülök, hogy tetszik a recept, mindenképp próbáld majd ki, nagyon finom :)
Én is bekukkantottam hozzád és sok jó receptet találtam ám ;-)
Ügyes vagy, csak így tovább!
Üdv: Lkukta