kedd, október 13, 2009

Frankfurti leves


Bármennyire is furcsa, ezt a levest életemben nem igazán fogyasztottam, emlékeim nincsenek róla.
Mindig is furcsának találtam, hogy apró virslidarabok úszkálnak benne.
Egyáltalán nem volt szimpatikus.
Uram azonban nagyon is szereti, így nemrég a kedvéért megfőztem.
S mi lett a vége?
A rá következő héten megint megfőztem :)
Az egyik kedvenc levesem lett nekem is.
Legelőször úgy készítettem, hogy meg sem kóstoltam közben és mégis olyan isteni leves kerekedett belőle. Jó sok majorannát tettem bele és a tejfölös habarás is sokat lendít rajta.
Szóval, aki esetleg még nem próbálta, bátran ajánlom.
A recept is tökéletes, egytől egyig így csináltam és Macinál találtam, köszönöm!
Kiegészítésként csak annyi, hogy én még néhány szál répát is tettem bele, felkarikázva.
Ja, és ebben a hideg, szeles időben jó forrón egy kis frankfurti leves pont ideális :)


Azért ide is bemásolom Maci receptjét, hogy meglegyen:


Frankfurti leves


fél fej kelkáposzta
1 fej vöröshagyma
2-3 szem krumpli
4 gerezd fokhagyma
1 tk. pirospaprika
1 kk. egész kömény
morzsolt majoranna
5 deka füstölt húsos szalonna
20 deka virsli (frankfurti vagy bécsi)
1 pohár tejföl
2 kanál liszt
olaj
só, bors


A finomra aprított hagymát olajon megfuttatom, a kis kockákra vágott szalonnát beledobom, picivel később pedig 2 gerezd reszelt fokhagymát és a köménymagot is hozzáadom. 1-2 percig alacsony lángon pirítom, majd félrehúzom, és leszórom pirospaprikával.

A vékony csíkokra vágott kelkáposztát, és a vékonyra szeletelt krumplit hozzáadom, majd annyi vízzel öntöm fel, amennyi bőségesen ellepi, sózom, borsozom, és majorannát morzsolok rá. Lefedve puhára főzöm, ügyelve rá, hogy ne essen szét se a krumpli, se pedig a káposzta ne váljon péppé, végül a felkarikázott virslit is belefőzöm.

Egy kisebb teflonban 2 kanál liszttel és olajjal világos rántást készítek, a maradék fokhagymát belereszelem, felöntöm hideg vízzel, és egy pohár tejföllel. Habverővel simára keverem az egészet, majd a levesbe szűröm. Kiforralom, és sóval, borssal ízesítem a végén.

3 megjegyzés:

Krisztina írta...

Gurítottam neked egy kérdést.
Imádom a Frankfurti levest, de mi át kereszteltük virsli levesnek.

lekvároskukta írta...

:-))

Köszönöm a kérdést, igyekszem megválaszolni!

Krisztina írta...

Bocsika még egy labda, de csak ha kedved van hozzá :::))))http://krisztina-kerekerdkzepn.blogspot.com/2009/10/tudatos-vasarlas.html