hétfő, október 26, 2009

Hagyományos császármorzsa




Eredetileg azt a császármorzsa verziót kerestem a neten, ami sütőben süthető.
Meg is találtam, aztán az lett a vége, hogy elkezdtem sütőben sütni, majd kivettem és folytattam serpenyőben. Mindegy, megérte, nagyon, nagyon finom és igen laktató. Ajánlom mindenkinek, aki nem a darás morzsát szeretné elkészíteni, hanem a hagyományosat.

A receptet itt találtam.

Hozzávalók:

4 tojás - én 2 tojásból csináltam és működött
10 dkg cukor
10 dkg puha vaj
4 dl tej
1 citrom héja
30 dkg liszt
mazsola - ízlés szerint
vaníliás cukor

A mazsolát beáztatjuk a rumba.
A tojásokat szétválasztjuk.
A fehérjéket felverjük egy csipet sóval.
A sárgáját a puha vajjal, cukorral kikeverjük, beletesszük a citromhéjat, a tejet, majd a lisztet.
Végül a felvert fehérjét és a mazsolát is beleforgatjuk.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük, és betoljuk az előmelegített 160 fokos sütőbe.
Kb. 3/4 óra alatt kész.

Én viszont úgy gondoltam, hogy mégis inkább serpenyőben folytatom a sütést, így egy idő után kivettem a sütőből, betettem egy serpenyőbe és két részletben tovább sütöttem. Közben apró falatkákra szaggattam a tésztát.

Önmagában is nagyon finom, mi házi baracklekvárral ettük, porcukorral meghintve.

Vigyázat, mert tényleg laktató. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: