kedd, október 20, 2009

Makadámdió vagy ausztrál mogyoró


Az az igazság, hogy felfedeztem a számomra legeslegfinomabb csemegét. Eddig valahogy nem találkoztam a makadámdióval, de a legutóbbi Müller látogatásnál ezt kaptam. Még sosem ettem, sütiben sem.
Elképesztő mennyire finom. Vissza kellett fognom magam, hogy ne egyem meg az egész zacskót, ami 125 gramm volt. Enyhén sózott verziót vettünk. Volt még wasabis, de azt kihagytuk.
Annyira eteti magát. Vajpuha, omlós az egész és nem lehet eltelítődni tőle, mint mondjuk a mogyorótól. Egy baja van, mégpedig, hogy egy zacskó kb. 1000.- forint.
Egyébként állítólag ez a világ legdrágább mogyorója. Az biztos, ugyanis körbenéztem az ebay-en is és mindenhol iszonyat drága.
Ráadásul a makadámia fa csak olyan 7-10 éves korától termi a dióját megfelelő időjárási viszonyok mellett. A héja nagyon kemény, nagyon nehéz feltörni.
Észak-Ausztráliából származik, de már ültetik Hawaiin is.
Esküszöm nem kapok jutalékot a Müllertől, de mindig valami finomságra bukkanunk nálunk.
Hamarosan felteszek 1-2 különleges csokit is (az egyik makadámdiós :)
Szóval, szerintem az életben legalább egyszer ezt meg kell kóstolni!

6 megjegyzés:

Krisztina írta...

Már én is nézegettem, de az ára visszatartott, hogy megvegyem. Most viszont mi is megkóstoljuk.
Müller csak az a bajom hogy tőlünk nagyon messze vannak. Én Budapest környékén csak kettőről tudok,az egyik Budakeszin van a másik meg Üllőn, olyan áruk vannak ott amiket csak kint láttam Ausztriában. Én liszteket szeretek náluk venni.

lekvároskukta írta...

Szia Krisztina!

Hidd el, megér egy próbát :)
Liszteket még nem néztem, de legközelebb majd jobban figyelek. Az a baj, hogy az ember így is ezer évet el tud ott tölteni a bámészkodással. Én még az elmex fogkrémet is ott szoktam venni, ha megyünk, ott mindig van.
Én ezekről tudok Bp. környékén:
Gödöllő, Vecsés (Ferihegy central). Szerintem folyamatosan nyitják az üzleteket, vidéken már egész sok van. Érdekes módon azért mondig vannak bőven vásárlók, ünnepek környékén meg pláne.

Mindennapi Manna írta...

Nem biztos, hogy megnyugtató, de a makadámdió Ausztráliában sem olcsó. Ha héjas változatával találkoztok - így általában kevesebbe kerül -, ne vegyétek meg, mert célszerszám nélkül gyakorlatilag megtörhetetlen:)

lekvároskukta írta...

Szia Manna!

Igen, sajnos körbenéztem és mindenhol drága. Nem véletlen hívják a világ legdrágább mogyorójának :)
Olvastam, hogy iszonyat nehéz megtörni.
Köszönöm, hogy benéztél.
Üdv

lekvároskukta írta...

Off:

Manna, akartam nálad kommentelni régebben, de valamiért nem tudtam.
Csak azt szerettem volna, hogy brutál az a cheesecake :))
Iszonyat jó lehet :)

Mindennapi Manna írta...

Most találtam rá a válaszodra, jobb későn, mint soha:) A cheesecake tényleg iszonyat jó. Nem értem, ezt a hozzászólás dolgot, nincs letiltva, de már mások is jelezték, hogy nem sikerült beírniuk. Remélem egy-két nap, és megoldódik!