szerda, október 28, 2009

Végreeeee! Kókuszvíz



Most egy nagy kedvencemről fogok írni, amivel csak annyi a baj, hogy Magyarországon elég nehezen hozzáférhető. A kókuszvízről van szó, ami nem tévesztendő össze a kókusztejjel. A kókuszvíz a kókusz belsejében lévő folyadék. A legjobb kókuszvíz az éretlen zöld kókuszból nyerhető. A kókusztejet pedig a kókusz húsából nyerik. Legelőször egy olyan üveges kókuszvízet próbáltam, ami ananászdarabokkal volt dúsítva. Nagyon finom volt. Úgy tudnám jellemezni, hogy egy elég semleges ital, mégis van valami friss, üde íze. Nyáron, hőségben szerintem a legideálisabb szomjoltó a víz mellett. Olyan sok ásványi anyag és nyomelem található benne, hogy az ember, ha megiszik egy pohárral, rögtön érzi a hatását. Komolyan mondom, sokkal energikusabb leszek tőle.
Nagyon szeretem és legszívesebben minden nap fogyasztanám.

Most pedig nézzük miért is jó a kókuszvíz:

- természetes élelmiszer bélpanaszokkal küzdő embereknek,
- kiküszöböli a hiányos táplálkozásból és rossz emésztésből adódó problémákat,
- növeli a bélrendszer tápanyagfelvevő képességét,
- normalizálja a bélflórát és ezáltal csökkenti a gyomorgörcsöt és a gyomorfájdalmakat,
- kitűnően alkalmas sportolásnál, hányásnál, rosszullétnél, műtéteknél fellépő folyadék-, nyomelem- és ásványi anyag veszteség esetén a folyadékpótlásra
- kitűnő tonizáló ital idős és beteg emberek számára,
- segíti a vizelet kiválasztódást, így hatásos a vese- és húgyvezetékek karbantartásához,
- nagyon hasonlít vérünk Ph-értékéhez, valamint sejtjeink sótartalmához, így a súlyosabb betegedésből való felépülést meggyorsítja,
- sejtregenerálóként is kiválóan felhasználható, mivel a szervezet gond nélkül befogadja,
- a második világháborúban a csendes-óceáni térségében a sebesült katonáknak intravénásan adagolták és nem okozott lázat, nem rombolta a vörös vértesteket,
- magas kálium, kalcium, magnézium és más alkáli ásványok tartalma miatt erősen alkalizáló és hozzájárul egy kiegyensúlyozott sav-lúg háztartáshoz,
- segít a szervezet méregtelenítésében és salakkivezetésében.

Sajnos itthon nem nagyon lehet kapni, s ha mégis, akkor egy kis üveg/doboz több száz forint. Ezt a dobozos változatot érdekes módon a Match-ben találtam.
Ritkán járok oda, de ennek most nagyon megörültem. Az üvegeset régebben a Culinaris-ban vettük.



Az okosságokat innen vettem.

7 megjegyzés:

Krisztina írta...

Ma voltam a Müllerben hát azok a karácsonyi csokik,hát teljesen elájultam. A kókuszvizet csak a sógornőm miatt szoktam venni, én nem szeretem a kókusznak az ízét.

lekvároskukta írta...

Azt gondolom :))))
Nagyon jó csokik szoktak lenni, és hamar el is viszik őket.
Hol veszed a kókuszvízet?

Krisztina írta...

Hát Németo-ból.De mivel csak Ő szereti ez olyan vendégváró ital.

Tms írta...

Szia,

Kanadban elek es az egyik kedvencem a kokuszviz gondoltam kicsit utanaolvasok es a blogodat dobta fel a gugli. Itt szinte minden szupermarketben lehet kapni van kb 15-20 fele es "fillereker" adjak. Most hogy tudom hogy mennyi mindenre jo tovabbra is eloszeretettel fogom fogyasztani. :)

lekvároskukta írta...

Szia!
örülök, hogy benéztél :)
Szerencsés vagy, hogy mindennap ihetod e finom nedűt ;-)
Amúgy, igen, mindenhol fillérekbe kerül külföldön, csak nálunk horror az ára :(
Minden jót kívánok: LK

Névtelen írta...

Sziasztok!

Én tegnap vettem a Mediline-ban, 1 literes kiszerelésben, kb 500-600 Ft az ára. Mást is vettem, azért nem tudom.

Era

lekvároskukta írta...

Szia Era!

Köszi szépen az infót!