kedd, november 10, 2009

Karácsonyi vásárok 2009


A bécsi vásár (Wiener Christkindlmarkt) idén már november 14-én megnyitja kapuit, az itthoni pedig, amit a Vörömarty téren szoktak megrendezni november 20-án.

Az itthonit minden évben meglátogatjuk, márcsak a hangulat miatt is.
Ráadásul olyan isteni kürtőskalácsot készítenek, amiért érdemes sorba állni.
Ha szerencsénk van, még a hó is esik. Este megyünk, isszuk a meleg forraltbort, a kezünk már elgémberedett a hidegtől, de a forró kalács felmelegíti, és igaz, hogy kismillióan vannak, de a csodás fények, a szállingózó hó, meg az egész forgatag, ami ott van, annyira jó.

És már a kezünk sem fázik annyira, közben megettem egyedül egy egész csomag gesztenyét, meg egy fél kalácsot, sebaj, a lényeg az a jó érzés, ami a szívünkben van :)

A bécsi vásárba tavaly jutottunk el először és igaz, hogy iszonyat sokan voltak, tényleg, mozdulni alig lehetett, de megérte, mert olyan puncsot még sehol sem ittam és azóta is akárhányszor ránézek a bögrémre, amiből ittam, a jó érzés fog el. Teszek majd fel képeket is, tavaly valahogy ez elmaradt.

Gyönyörű az egész és itt sem az a lényeg, hogy mit lehet venni (őszintén szólva nem sok mindent, de azért vannak szép dolgok is, persze a Merkur-t tilos kihagyni :), hanem a fények, a finom italok, meg az egész és, hogy jól érezzük magunkat, feltöltődjünk és készüljünk a Karácsonyra.

Én ajánlom, főleg azoknak, akik még nem voltak, hogy menjenek el, nézzék meg a saját szemükkel.
Esetleg, aki volt máshol is, megírhatná a tapasztalatait!



8 megjegyzés:

Krisztina írta...

Mi is minden évben kimegyünk a Vörösmarty térre csak a hangulat miatt. A királyi kürtöskalács pedig isteni finom::))))))

lekvároskukta írta...

Ugye?
:)))))
menjetek ki Ausztriába is, nem fogjátok megbánni ;-)

Krisztina írta...

Már voltunk most kicsit messzebbre megyünk most München az úti cél

:)http://www.weihnachtsmuseum.de/ ide kukkants be én beleszerettem ::))))))) A városka is csodás ahol ez a múzeum van. Én imádok ide visszajárni.

lekvároskukta írta...

Krisztina, München :))
Az sem lehet semmi!
Sajna még nem voltunk, de remélem egyszer...
Mikor mentek? Remélem sokat fényképezel majd :)

Krisztina írta...

Ha minden igaz December első hétvégéjén. Kis csizmára hasonlító poharakban adják a forraltbort olyan aranyosak:))))) benéztél a múzeumba?

lekvároskukta írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
lekvároskukta írta...

Nagyon jó lehet!
Nem néztem még be, de a nürnbergi vásárban is azt hiszem olyan kis csizmákban adják, a neten láttam, nagyon aranyos :))))

(elrontottam csak azért töröltem)

L.Krisztina írta...

Kukkants be hozzám ::)))