szombat, december 19, 2009

Céklás kuglóf





Hozzávalók:

a formához vaj és liszt
35-40 dkg főtt cékla (sütőben, fóliában sütöttem meg)
3 dl napraforgóolaj
5 tojás
28 dkg liszt
3 csapott tk. sütőpor
10 dkg kakaópor
38 dkg cukor
1 zacskó vaníliás cukor


Vajjal kikenünk egy kuglófformát (2,5 literest ír a recept), liszttel meghintjük.
A megfőtt, feldarabolt céklát összeturmixoljuk az olajjal és egyenként hozzáadjuk a tojásokat.
Keverőtálba öntjük a lisztet, a sütőport, a kétféle cukrot, meg a 10 dkg kakóport és hozzáadjuk a céklás keveréket.
Simára dolgozzuk, majd a kuglófformába töltjük és előmelegített sütőben, 175 fokon 45-50 percig sütjük.
A kész kuglófot 10 percig pihentetjük a formában.
Rácsra borítva teljesen kihűtjük.
(Megolvasztottam egy tábla csokit egy picike olajjal, ráöntöttem a kuglófra és megszórtam kandírozott narancskockákkal).

Forrás: Ínyenc magazin




18 megjegyzés:

szepyke írta...

HO-ho-ho-ho!
Ezt én ismerem valahonnan... És van is belőle egy darabom!:)
:)))))

lekvároskukta írta...

Helló-helló :))))
Jaj, de jó :))
Aztán remélem ízleni is fog, mert nem tudom, milyen lett.
Krokodilból maradt valami? Kár, hogy nem hoztam haza :((

szepyke írta...

Három csík... :)
Fent van a blogon, két perc alatt megvagy vele!:)

Fú, én nagyon örülök, hogy megismertelek!:))

lekvároskukta írta...

Meg is keresem :))

Köszi, nagyon aranyos vagy, én is ugyanezt gondolom :))))))))))

lúdanyó írta...

Nemcsak szép, finom is :) Nekem is volt egy darabom belőle :)

lekvároskukta írta...

Szia Lúdanyó :)
De jó, akor megnyugodtam :)
A Te kis sütikéidet hol találom?
Nagyon ízlettek ;-)

Ági, aki főz írta...

Helló, nekem is nagyon tetszett!

lekvároskukta írta...

Köszi Ági :)))
Én viszont sajna a Te datolyáidat (olvastam, hogy azt viszel) nem is láttam.

:(((

Piszke írta...

Finom volt!! Az Enbernek is ízlett, még azután is, hogy elárultam, cékla van benne :) nem hitte el először, azután megmutattam neki a morzsákat :)

lekvároskukta írta...

Köszi Piszke, örülök neki :))

lúdanyó írta...

A rózsaborsos keksz fent van, a másik még várat magára :)

lekvároskukta írta...

Köszi, keresem is :))
A másikat meg figyelni fogom!

L.Krisztina írta...

Hű nagyon finom volt:)))))))))

lekvároskukta írta...

Köszönöm Kriszti :))))

Kata írta...

Szia! Dobnál nekem egy mélt a loriakonyhaban@gamil.com-ra? Van nálam valami, ami téged illet. Ez a kuglóf pedig csodaszép! :o)

lekvároskukta írta...

Köszönöm szépen :))
Sajnálom, hogy nem tudtál belőle enni :((
Mail ment!

L.Krisztina írta...

Nagyon Boldog Békés Karácsonyt kívánok nektek!!!

lekvároskukta írta...

Nagyon köszönöm!
Írtam mailt :)