kedd, december 15, 2009

Gombás - sajtos hús







Amikor Szemirámisz-nál megláttam ezt az ételt, tudtam, hogy el fogom készíteni.
Hétvégén ez volt az ebéd és nagyon finomra sikeredett.
Rizs helyett zöldkörettel kínáltam.
Azt hiszem, felveszem a listába :)


A recept a következő - hozzáírtam, amiket módosítottam.

Hozzávalók:


1 kg karaj szeletelve / kb. 60 dkg csirkéből készítettem
50 dkg kg friss sampinyon gomba
25 dkg eidami sajt / scamorza sajtot reszeltem rá
2 dl tejszín
1 dl száraz fehérbor / a bort kihagytam
só, bors,kakukkfű, olaj a sütéshez / + majorannával is fűszereztem

A karajszeleteket enyhén kiklopfoljuk, sózzuk , borsozzuk, pici kakukkfűvel megszórjuk (aki nem szereti, elhagyhatja).
Serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk, és a húsok mindkét oldalát hirtelen szép pirosra sütjük. A kisült húsokat egy nagyobb hőálló tálba szedjük, úgy, hogy nagyjából egy sorban legyenek.
A visszamaradt olajat felöntjük a borral. Ez feloldja a leragadt, finom húspörcöket, fűszereket. Belerakjuk a vékonyra szeletelt gombát.
Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint, adhatunk hozzá 1 mokkáskanál őrölt pirospaprikát is.
Lassú tűzön készre pároljuk, majd hagyjuk, hogy elfője a levét.
Ha elkészült, ráterítjük a hússzeletekre.
Erre rakjuk a vékonyra szeletelt sajtot (vagy akár rá is reszelhetjük), és ráöntjük a tejszínt.
A tálat alufóliával lefedjük, és 180 °C-on kb. 1 óra alatt készre sütjük. Párolt rizzsel tálalhatjuk.


2 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Imádom az ilyen búbos húst :))
Nálam a sült tejföl a nyerő, egyszer csináltam csak sült tejfölt mennyei volt, a család simán hülyének nézett:))) de én akkor is imádom:))

lekvároskukta írta...

Mi is :)))
Ráadásul ez annyira jó kombináció, próbáld majd ki, megéri és hamar megvan.
Nálam meg a sajtos cucc a nyerő :)
A tésztákra is rengeteg sajtot teszek :))
Sült tejfölről még nem hallottam. Csak úgy magában etted?