hétfő, január 18, 2010

Lúdanyó rózsaborsos keksze





Végre idáig is eljutottam.
Ez az a bizonyos rózsaborsos keksz, amit kedves Lúdanyó hozott még a decemberi GBT-re és ami nekem nagyon ízlett.
Írtam már, hogy nem igazán rajongok a kekszekért, de ez megváltozni látszik, íme rá a bizonyíték.
A tarsolyomban még ott lapul KicsiVú keksze is, azt is hamarosan elkészítem, valamint Kriszti nérója, amihez még lelkierőt gyűjtök plusz nyomózsákot, valamint barátkozom a 47 dkg vaj mennyiségével :)))


Egy baj volt csupán....nem volt tisztán rózsaborsom, csak tarkaborsom, abból válogattam ki a rózsákat és sajnos elég kevés volt benne, így 1 teáskanállal ment bele.
Így is nagyon finom, vajas, omlós kekszeket kaptam.
Köszönöm Lúdanyó :))



Hozzávalók:


170 gr puha vaj
287 gr finomliszt (a nagy része nálam fehér tönkölyliszt volt)
5 púpos ek. vaníliás porcukor
2 tk. rózsabors
1/2 tk. cukor
fél rúd vanília


 Mozsárban törjük össze a rózsaborsot a fél teáskanál cukorral.
 A puha vajat keverjük habosra a cukorral.
 Adjuk hozzá a rózsaborsot és a vanília kikapart magjait.
 Gyúrjuk hozzá a lisztet és formáljunk belőle golyót.
 Tegyük a tésztát egy órára a hűtőbe.
 Melegítsük elő a sütőt 190 C fokra. Egy tepsire tegyünk sütőpapírt.
 Nyújtsuk ki a tésztát kb. 0,5 cm vastagra és szúrjunk ki belőle tetszőleges formájú kekszeket. Sorakoztassuk a kekszeket a tepsin.
 Süssük 12-13 percig a kekszeket, vigyázzunk ne süssük túl őket.
 Félig csokiba is márthatjuk a kekszeket.

Nekem eléggé tört a tészta, ez normális?




4 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Örülök, hogy ízlett :) Nekem is tört és morzsálódott is nyersen, de sülve már teljesen jó volt. Első alkalommal nekem is ki kellett válogatni a rózsaborsokat a többi közül :)

lekvároskukta írta...

:)))
Köszi Lúdanyó!
Tudom, olvastalak ám :))

Piszke írta...

Ez a keksz tényleg szuper volt, azóta készülök én is megsütni...

lekvároskukta írta...

:)))
Piszke, nem fogod megbánni :)