csütörtök, január 14, 2010

Tejszínes - korianderes kukoricakrémleves




Nagyon szeretjük a kukoricakrémlevest, mégsem készítem gyakran, de most szerencsére eszembe jutott.
Nagyon egyszerű elkészíteni, gyorsan megvan és cserébe egy nagyon finom, ízletes levest kapunk.
Aki nem szereti a koriandert, ki is hagyhatja nyugodtan, mi imádjuk, a steak burgonyához is szoktam használni.
Még a Metro-ban vettünk egy elég nagy dobozzal (őröltet), úgyhogy egy ideig elég lesz, azt hiszem.


Egy közepes fej hagymát apróra vágunk, olaj-vaj keveréken megpárolunk.
Amikor jó a hagyma, kb. 30 dkg kukoricát (ha konzervet használunk, előtte leöblítjük, lecsöpögtetjük) rádobunk, összekeverjük, és felöntjük olyan 1/2 liter vízzel.
Sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük (koriander, ízlés szerint), puhára főzzük.
Ezután levesszük a tűzről, botmixerrel pürésítjük.
Ilyenkor, van, aki még le is paszírozza, én nem szoktam, szeretjük, ha kissé darabos a leves.
Megy vissza a tűzre, majd hozzáöntünk 2 dl tejszínt, összeforraljuk és kész is.
Tálalásnál megszórhatjuk reszelt sajttal, levesbetéttel, ki mit szeret.
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Ezt imádom:) Kukoricát mindenféle formában, főzve, sütve:), grillezve:))

L.Krisztina írta...

Megérkezett az újságod ,vagy elverhetem a postásunkat? mert én még nem:(, de mostanában még a szokásos számlák sem jöttek meg:(

lekvároskukta írta...

Én is :)
Csináld meg, annyira finom, hogy legszívesebben kiittam volna a tányérból kanalazás helyett :)

Még az enyém sem, de megírom, ha megjött!!!
Ők is sztrájkolnak, vagy mi???

Lady Lildu írta...

Nagyon tetszik a recept, egyszer biztos megcsinálom, köszönöm!

lekvároskukta írta...

Köszi :)
Örülök, hogy benéztél!
Remélem, ízleni fog mjad :)

Zsiri írta...

Nagyon guszta :-) Anyukám csinált nagyon hasonlót, az ízvilágát tekintve, csak ő nem pépesítette a kukoricát, hanem egyben hagyta, felöntötte tejjel és úgy főzte meg, és tálaláskor reszelt füstölt sajtot szórtunk bele. A füstölt sajt nagyon jól állt neki :)

lekvároskukta írta...

Köszi Zsiri :))
Finom lehetett Anyukádé is :)
Érdekes ez a tejben főzés.
Pépesítés nélkülit még nem is ettem, de többen még le is paszírozzák.
A füstölt sajt nagyon sok ételt fel tud dobni, szeretjük mi is.