kedd, február 09, 2010

Lipton zöld tea narancsvirággal


Az utóbbi években kezdtem megszeretni igazán a zöld teát, azóta szívesen iszom, bár mondjuk csak délelőtt, mert ha délután/este innám, nem tudnék tőle aludni.
Kíváncsiságból megvettem a Liptonnak ezt az új piramisos teáját, ami narancsvirággal van ízesítve.
Már az illatától kész voltam.
Annyira kellemes könnyű, narancsos, hogy gondoltam, ez biztos jó lesz.
Nem csalódtam.
Könnyed, friss, lágy, nagyon, nagyon jó ízű teáról van szó.
Aki esetleg nem igazán rajong a zöld teáért, szerintem ebben nem fog csalódni.
A zöld teának a tipikus, kesernyés íze sem annyira érződik.
Pici citrommal és selyemfűmézzel ittam.

Egy dolgot viszont nem értek, mégpedig, hogy azt írták a dobozra, 100 fokos vízzel kell leforrázni.
A zöld teát sosem szabad, csak 65-75 fokos vízzel, különben keserű lesz nagyon.
Erre nagyon figyelek én is, és előszeretettel használom ilyenkor a jó kis teahőmérőmet :))

Még miért igyunk zöld teát?
Hát ezekért (is):

- nagy mennyiségű antioxidáns, vitamin található benne
- véd a fogszuvasodás ellen (persze cukor nélkül)
- csökkenti a koleszterinszintet
- erősíti az immunrendszert
- serkenti a szellemi teljesítőképességet
- bakteriális és vírusos fertőzések esetében hatásos
- csökkentheti a magas vérnyomást
- javítja a bélműködést...

6 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Komoly felszerelés :-) Én se ihatok teát 3-4 óra után, mert akkor tuti nem alszok éjjel. Pedig néha olyan jól esne.

lekvároskukta írta...

:))
Hát igen, nekem is. Estére marad a citromfű, meg a hárs keveréke. Attól ráadásul még jól is lehet aludni ;-)

L.Krisztina írta...

Imádom a zöld teát :) és ez a fajta nekem is nagyon ízlett:) Próbáltad már a fehér teákat? nagyon finomak:)
Van egy keverék aminek olyan aranyos neve van angyal csók:) hát az valami mennyei de tényleg:)))
Hál istennek bármikor ihatok, kávét vagy teát :) én mindig nagyon jól alszom:)
Hű az a hőmérő nagyon profi:)

lúdanyó írta...

Nem is hallottam még erről a teáról, beszerzek egy dobozzal. Hol vetted a hőmérődet? Elengedhetetlen darab egy teázónál :)

lekvároskukta írta...

Kriszta, a fehéreket is szeretem nagyon.
Az angyal csók milyen tea? Teekanne? Még nem találkoztam vele.
Akkor neked jó nagy szerencséd van, ha mindentől tudsz aludni ;-)
A hőmérőt főleg a zöld teánál használom.

lekvároskukta írta...

Lúdanyó, mindenképp próbáld ki, nagyon finom!
A hőmérőt pár éve kaptam, de pl. Demmers-ben is láttam. Szerintem bármelyik teás boltban lehet kapni.
Tényleg jó, mert a zöld teánál amikor már azt hinném, hogy jó a hőfok, még mindig sok, így tényleg nem lesz keserű a teám.