csütörtök, március 18, 2010

Csőben sült brokkoli és karfiol fűszeres pulykafalatokkal



A csőben sült zöldségekhez valami könnyed húst akartam készíteni.
Mivel már régóta eszemben volt az a hús, amit Szepy a decemberi GBT-re is vitt, egyből lecsaptam rá.
Nagyon finom ebéd kerekedett belőle.
A hús isteni lett, pulykából készítettem és annyira jó rajta ez a fűszerezés, a mustárt is épphogy csak érezni.
Többször fogom készíteni, az biztos.
Köszi Szepy a receptet ;-)

A csőben sült brokkoli, meg karfiol pedig igen egyszerű.
Főztem egy könnyű besamel mártást (2 ek. vajon 2 ek. liszt megpirítva, felöntve forró, kb. 5 dl tejjel, végén sóval, borssal, kevés szerecsendióval fűszerezve), majd félretettem hűlni.
Eközben egy lábas forró vízben puhára pároltam a brokkolit és a karfiolt (kb. 50-50 dkg).
Amikor kész volt, leszűrtem, egy kivajazott tepsibe tettem a zöldségeket, ráöntöttem a besamelt, megszórtam reszelt sajttal és pirulásig sütöttem (kb. 180 fokon).

Jó étvágyat ;-)

(A hús receptje belinkelve, katt Szepyre :)

6 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Nagyon gusztusos :) A Szepyke féle húst én is megcsináltam és tényleg nagyon finom!

lekvároskukta írta...

Köszi szépen Lúdanyó :))
Nagyon ízlett ez a kombináció!

L.Krisztina írta...

Nagyon klassz a fotó, és a kaja is irtó finom lehet!!!
Benéznél hozzám?

lekvároskukta írta...

Köszi Kriszti :))
Már megyek is ;-)

szepyke írta...

Jesszusom, nem láttam eddi. Mondjuk, mostanában az orromat sem látom...

Nagyon köszönöm, hogy belinkeltél, és nagyon örülök, hogy ízlett!:)))
Igazán kedves vagy!:)

lekvároskukta írta...

Ne viccelj, persze, hogy belinkellek. Mindig szoktam :))
Én köszönöm a receptet, mert isteni finom :))