hétfő, március 29, 2010

Pita házilag



Nagyon szeretjük a gyrost, bár mostanában elég ritkán készítettem.
Itthon sosem eszünk hozzá pitát, eddig valahogy nem is hiányzott.
Azonban még tavaly KerekerdőKözepén Krisztinánál láttam, hogy otthon sütött pitát.
Meg is csodáltam, nagyon szépek lettek.
Aztán ki is ment a fejemből.
Most viszont megint gyrost sütöttem és elhatároztam, hogy márpedig pitát fogok hozzá sütni.
Elő is vettem Krisztina receptjét, amit Limaránál talált :))
Megmondom őszintén, nagyon egyszerű dolgom volt.
Mindent betettem a kenyérsütőgépbe, kb. 1 óra múlva kivettem, megformáztam a golyókat, majd a lepényeket és kisütöttem.
Csodásak lettek, szépen felfúvódtak, üreges lett a belsejük, ahogy kell :))
Köszönet a receptért, többször el fogom készíteni!

Hozzávalók:

50 dkg liszt (fél adagot készítettem, fele-fele fehér tönköly és kenyérlisztből)
3 dkg élsztő
2 ek. olaj
2 tk. só
1 tk. cukor
3 dl langyos víz


Fél adagot készítettem, így lett 5 db pitám.



Belülről :))




3 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Csodásak lettek:)) Kukucskáltál közben, hogy hogyan fújódtak fel?
Mi a lányommal ott kuporogtunk a sütő előtt :)))))
Nagyon szép lettek a képek !!!!!

Ami írta...

Szépek lettek! :) Le is mentem a receptet, nagyon tetszik.

lekvároskukta írta...

Köszi szépen Kriszti :)))
Igen, végig kukucskáltam.
Jó volt nézni, ahogy növögetnek!

Köszi Ami ;-)
Nagyon jó és egyszerű, majd meglátod :)