szerda, április 07, 2010

Különleges Répatorta



Oly régóta szerettem volna már répatortát készíteni, a Húsvét meg is adta rá az alkalmat.
Macinál rá is bukkantam egy tökéletesnek tűnő példányra.

A legjobb benne az, hogy szinte bűntudat nélkül falhatjuk, ugyanis az egész csak 15 dkg nádcukrot tartalmaz, olívaolajjal készül és még liszt sincs benne, helyette finom mandulát használunk.
Kell ennél több?

Persze nem is csalódtam. Egy igazán egészséges, finom süti lett a végeredmény.
Megmodom őszintén én sima krémsajtot használtam, nem Philadelphia-t, de véleményem szerint el is hagyható a krémsajt, ugyanis több nap elteltével is nagyon nedves marad a süti, kiszáradásnak nyoma sincs.
Nekem 26 cm-es a tortaformám, abban készítettem és így sem lett alacsony.
Diót nem tettem bele, csak mandulát, meg egy kevés fenyőmagot.
Díszítésnek kandírozott narancskockákat és pisztáciát használtam.


(receptért katt a linkre)







8 megjegyzés:

Maci írta...

Kedves egészségedre:o) Örülök, hogy neked is ízlett! Eredetileg én is csak mandulával akartam csinálni, de volt még egy kevés dióm, és nem akartam, hogy kárba vesszen, mert ugye megpucolva nem lehet a végtelenségig tárolni. De ez benne pont a jó, hogy a lisztet tetszés szerint dióval, mandulával, söt szerintem még mogyoróval is ki lehet váltani, és a fenyömag különösen jól hangzik benne! A krémsajt pedig valóban elhagyható, az már csak "pucc" :o)

lekvároskukta írta...

Köszi Maci :)))
Isteni finom volt!!!!!
Nekem meg dióm nem volt, ezért lett csak mandulából :))
Biztos, hogy többször is elkészítem.
A krémsajt pedig a díszítés miatt kellett, mégiscsak Húsvétra sütöttem.
Köszi mégegyszer a receptet!
A Tieidben amúgy sem csalódtam soha :)))

L.Krisztina írta...

Nagyon guszta lett:)
Az új rucid pedig nagyon csodás!!!!!

szepyke írta...

Milyen édes az a kép, ahogy a nyuszik vigyázzák a tortát!:))))

Zsiri írta...

Nagyon guszta süti és nagyon szép képek :-)

lekvároskukta írta...

Krisztina, köszi szépen ;-))

Szepy :)))) örülök, hogy észrevetted ;-)

Zsiri, köszönöm, nagyon kedves vagy :))))

Ami írta...

Mi van veled Kuktácska? Rég írtál... remélem mindn OK...

lekvároskukta írta...

Drága Ami!
Annyira kedves vagy, hogy érdeklődsz, köszönöm szépen :))
Minden rendben, van is néhány dolog a tarsolyomban, hamarosan felteszem őket.
Köszönöm a kedvességed, nagyon jólesett ;-)
LK