szerda, május 12, 2010

Eper minden mennyiségben



Amióta lehet viszonylag normális epret kapni, nem tudok betelni vele, mindig veszek valamennyit otthonra.
Aztán vagy megesszük magában, esetleg tejszínhabbal, vagy valamit készítek belőle.
Ezek az utóbbi hetek termései.
Ettük ugye magában, tejszínhabbal pohárban, készítettem egyszer eperlevest tejszínnel (cukorral, vaníliás cukorral felfőztem az epret kevés vízben, aztán pürésítettem, majd tejszínnel összefőztem és lehűtöttem), tettem gombócba és ettük omlettként.
A leves isteni volt, a túrógombócos verziót pedig már rég meg szerettem volna csinálni, aztán a DebiGabi-nál látottak adták meg a végső lökést, így hát elkészült, és lett epres túrógombóc (recept már fent van a blogon, de most a tojásokat egyben tettem bele és eprekkel töltöttem meg) eperöntettel.
Eszméletlen finom volt, viszont brutál laktató.
Az epres omlett régi álmom volt, annyira megtetszett annak idején a kép LilaFügé-nél.
Most sikerült a tettek mezejére lépnem és elkészítettem az egyik hétvégén reggelire.
Az egyiket sikerült is túlsütnöm (a vajon sütés nem nekem való).
Gyönyörűen, csábítóan nézett ki, viszont sajnálatos módon nem tudtunk szabadulni az omlett érzéstől és íztől.
Inkább egy palacsintaszerűség lebegett a szemeim előtt, arra számítottam volna, de azért megettük.
Az epret még mindig nem untam meg, készülhetnek egyéb finomságok is majd belőle ;-)


9 megjegyzés:

Ami írta...

Tyűűű, micsoda gyönyörűségek! Már annyi mindent szeretnék eperből készíteni... várom már, hogy Anyosoméknál végre beérjen :) Akkor egyszerre lesz egy csomó, éjjel-nappa epret fogunk enni :).

Érdekes, amit írtál az epres omlettről, én is pont ettől féltem, így nem is fogom elkészíteni. De a túrógombóc..nyami!!!

lekvároskukta írta...

Kedves Ami, köszi szépen :)))
Jó nektek, hogy lesz saját epretek!
Egyszer remélem nekünk is :)
Kíváncsi vagyok, Te miket készítesz majd, annyi lehetőség van...

Sajnos az epres omlett nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, túl rántotta íze volt, de legalább nézegetni jó a képét;-)

lekvároskukta írta...

Ja, a túrógombócot mindenképp, az fenomenális :)
Szigorúan eperszósszal.

Apple írta...

Hűűűű,mennyi finomság!! Az epres omlettet nekem sem ízlett annyira,mikor csináltam egyszer!
De a túrógombócot tervezgetem egy ideje, hogy megcsinálom, de elillan a hozzávaló eper mindig!:-)

lekvároskukta írta...

Apple, köszi szépen!
Úgy látszik, ez az omlett már csak ilyen. Remélem, azért van olyan, akinek ízlik :)
Nem csodálom, hogy elillan az eper, de azért látom, sorbet-re futotta néhány szem ;-)
Nagyon guszta lett :))
Epres túrógombócot pedig mindenképp, nem fogod megbánni.
És köszi, hogy benéztél ;-)

lúdanyó írta...

Nagyon gusztusos képekkel tértél vissza :)

lekvároskukta írta...

De aranyos vagy Lúdanyó, köszönöm szépen ;-)

Ami írta...

Jelentem, elkezdődött nálunk az eperdömping. Tonnaszámra kapjuk az epret, és persze ez a gyorsanromló fajtából való...
A túrógombócot okvetlenül kipróbálom, az omletet akkor nem.

Még én sem tudom mit fogok készíteni, mert a nyakamon a borfeszt, esténként nem főzőcskével töltöm az időmet :).Mi lesz az eperrel ? :)))))
Gyors és egyszerű receptekre van szükségem :)

lekvároskukta írta...

Hát ez szuper :))))
Tonnaszám, az nem semmi ;-)

Kérem, aki borfesztre jár eperlekvár főzés helyett...hihi.

Szétnézek, hogy segíthetnék Neked!!!
Puszi.