csütörtök, május 13, 2010

Rozmaringos focaccia (lepénykenyér)



Ismét egy egyszerű, de nagyon finom kenyérféleség.
Néhány napja készítettem, már nem is tudom, mihez ettük, de nagyon finom volt.

Másnapra is maradt belőle, azt kicsit átmelegítettem mikróban és úgy is nagyon jó volt.
Bármihez jó, amibe bele lehet tunkolni, vagy csak önmagában falatozgatni.

Nagyon egyszerű az elkészítése:

1/2 kg lisztet (nálam fele tönköly, fele búza), 1 csomag szárított élesztőt, sót, 3 ek.olívaolajatat, én oregánót is (DV aprított rozmaring leveleket is) , 3 dl melegvízet, 1 tk. cukrot a kenyérsütőgépbe teszünk (vagy magunk összedolgozzuk kb. 10 perc alatt) és megvárjuk, hogy a gép elvégezze helyettünk a munkát, majd kelesztjük még legalább 1 órát, de ha többet, az még jobb.
Ezután a tésztát egy sütőpapírral bélelt nagy gáztepsire tesszük, kézzel kör alakúra kihúzogatjuk, mutatóujjunkkal lyukakat nyomkodunk a tésztába, lekenjük fokhagymás-olívaolajos (én most rozmaringos olívát használtam) keverékkel, megszórjuk rozmaring levelekkel (vigyázzunk, mert azért a rozmaring elég intenzív ízű), sóval és betesszük az előmelegített kb. 200 fokos sütőbe és olyan 15-20 perc alatt megsütjük.



6 megjegyzés:

szepyke írta...

Olyan, mint a hold!:) Nagyon jó ez a kép!:)

És imádom...

lekvároskukta írta...

Hát ez jó :)))
Köszi Szepy ;-)

Ami írta...

Ez is tökjó! :) Kirpóbáljuk :)))
Köszi a ciabatta receptet, azt is megsütöm. Imádom az ilyen gyors és egyszerű ételeket, melyek írtó finomak.

lekvároskukta írta...

Ennek igazán örülök Ami, köszi szépen :)))
Ezt is lehet fokozni paradicsommal, hagymával, olajbogyóval...
Én is imádom az ilyesmiket :)
A tetejét jól megszórtam nagyszemű sóval, finom volt.

L.Krisztina írta...

Hű nagyon szép lett:))))

lekvároskukta írta...

Köszi szépen ;-))