csütörtök, november 25, 2010

Fasírt sütőben sütve


Jó régóta ki szerettem volna próbálni, hogy milyen, ha a fasírtot nem olajban, hanem a sütőben sütöm meg.
Ez is megtörtént és elmondhatom, hogy nagyon jó!
Bátran ajánlom azoknak, akik még nem próbálták.

Fasírt:

kb. 50 kg darált hús (nálam pulyka volt)
2 egész tojás
2 zsemle tejbe beáztatva, és kinyomkodva
2-3 gerezd fokhagyma lereszelve
bors
pirospaprika
majoranna

A hozzávalókat jó alaposan kézzel összekeverjük egy tálban, pici zsemlemorzsát is adhatunk hozzá, ha úgy érezzük.
Kis golyókat formázunk belőle, zsemlemorzsában meghempergetjük, és mehetnek is a sütőpapírral bélelt gáztepsire. Olajjal minden fasírtot, mindkét oldalán bekenünk, majd betesszük az előmelegített, kb. 180 fokos sütőbe.
Én egyszer megforgattam mindegyiket, és amikor már szép volt a színük, kivettem.
Nem írok sütési időt, egyrészt, mert nem figyeltem, másrészt, mert minden sütő más.
Biztonságból azért egyet mindig kettévágok és megnézem, jó-e.
Ha nem, legfeljebb még visszateszem.

8 megjegyzés:

Bianka írta...

JUJ mesésen néz ki

m írta...

Ezt köszönöm, utálom az olajban sütést! Megcsináljuk!

lekvároskukta írta...

Köszönöm Lányok :))
Én is örültem, hogy végre rászántam magam, ezentúl csak így fogom sütni.

Ildy írta...

Ej, de guszta!

egycsipet írta...

De jó! Én még csak muffinformában és egyben sütöttem fasírtot, így nem próbáltam, de már tuti, hogy fogom... :)

lekvároskukta írta...

Ildy, köszi :))

Egycsipet, örülök neki. Nem fogod megbánni :)

Zsiri írta...

Imádjuk a fasírtot, mindenképp ki fogom így is próbálni :)

A karácsonyi fejléced pedig mesés ;)

lekvároskukta írta...

Szia Zsiri :)

Köszönöm szépen, aranyos vagy :)

Tényleg nagyon jó, ezentúl én is csak így fogom sütni.