hétfő, november 22, 2010

Liszt nélküli könnyű túrós búzadarával



Ez egy nagyon egyszerű, gyors, könnyű kis sütemény, akár egy laktatóbb leves után, akár ha hirtelen vendégek esnének be. Mindez ráadásul liszt nélkül.
A receptet a NO Salty-n találtam. Én most fél adagot készítettem, egy picike tepsiben.
Nagyon hamar elkészült és nagyon finom is volt!

Hozzávalók (ez az eredeti adag, én ennek a felét készítettem):

1/2 kg túró
3 tojás
2 csomag vaníliás pudingpor
6 evőkanál búzadara
1 csomag sütőpor
10 dkg cukor (nádcukor)
2 csomag vaníliás cukor 
1 1/2 - 2 kis pohár tejföl
ízlés szerint reszelt citromhéj
maréknyi előzőleg beáztatott, majd lecsöpögtetett mazsola (víz+kevés rum keverékébe áztattam)
csipet só


A túrót villával jól elkeverjük, majd a többi hozzávalóval alaposan összekeverjük.
15-20 percre mehet a hűtőbe, hogy a gríz megdagadjon.
A sütőt előmelegítjük 200 fokra.
A masszát kivajazott, prézlivel meghintett tepsibe öntjük.
10 percig hagyjuk ezen a hőfokon, majd 175 fokra levéve kb. 1/4 óra alatt tűpróbáig sütjük.

Én olyan 175-180 fokon sütöttem addig, amíg szép színe nem lett.
Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

Ildy írta...

Tetszik!

Bianka írta...

Igazán jó lehet

lekvároskukta írta...

Köszi Lányok :)
Gyors is, finom is!

Névtelen írta...

mekkora egy kis poharas tejföl manapság? :-)

Helga

m írta...

Ezt nagyon megköszönöm, lekiskukta:), pont hasonlót szerettem volna készíteni... remélem sikerül:)

Zsiri írta...

Nagyon guszta, jó kis édesség :)

lekvároskukta írta...

Helga, olyan 175 gramm.

Szia M! :)
Ennek nagyon örülök, remélem beválik nálatok is! Biztosan sikerül, annyira egyszerű ;-)

Zsiri, köszi szépen, kedves vagy! :)

Névtelen írta...

köszi szépen! szombati szaladós napi leves után tervezem megsütni.

Helga

Lekvároskukta írta...

Nagyon szívesen! Jó sütögetést!