hétfő, június 25, 2012

Egyszerű bögrés süti felturbózva, valamint nyírfacukor és társai...


Nemrég olyan szerencsében volt részem, hogy kaptam egy igen szép kis csomagot, tele mindenféle izgalmas hozzávalóval.
Volt benne nyírfacukor, tökmagliszt, és kókuszliszt.
A nyírfacukrot már rég ki szerettem volna kipróbálni, sok jót hallottam róla, több ismerősöm is használja.
A lisztekkel pedig kicsit izgalmassá, és egészségesebbé  tehetjük a sütnivalóinkat.
Felhasználhatjuk kenyerekhez, péksüteményekhez, sütikhez. Tele vannak rostokkal, ugyanakkor alacsony kalória-és szénhidráttartalmúak.

Rengeteg jó tulajdonságuk van, bővebb információkat itt lehet róluk olvasni.
Ezúton is köszönet a csomagért!!!

Akik pedig idelátogatnak, és a jobb sávban lévő linken keresztül rendelnek a Biobolt e-tár-tól, 10% kedvezményt kapnak a megrendelt termékek árából.
Kuponkód: lekvaroskukta12
Regisztráció szükséges!

A nyírfacukrot már szinte mindenbe használom, turmixokba, italokba, levesbe, süteménybe, nagyon bevált.
Semmiféle mellékízt nem érzek.
Sokszor a nádcukor egy részét helyettesítem vele, úgy is jól működik.
Arra kell figyelni, hogy tészták kelesztésére nem alkalmas.
A kóluszlisztnek pedig ez a süti volt az első próbája.
Nem csalódtam benne, nagyon finom lett.
Figyeljünk, hogy a receptben megadott mennyiség 15-25%-át helyettesíthetjük kókuszliszttel, előfordul, hogy 100%-át is.
Most a receptben megadott lisztmennyiség 25%-át kókuszliszttel váltottam ki.

Nézzük akkor a receptet. Elsőre direkt egy könnyű, szinte elronthatatlan receptet választottam.

Bögrés-kakaós-kókuszlisztes sütemény

3/4 bögre liszt (nálam most 2,5 dl-es volt a bögre)
1/4 bögre Nature Cookta kókuszliszt
1 bögre Xukor (vagy nádcukor, vagy sima cukor)
1/2 bögre holland kakaópor
1 bögre tej
1 db. tojás
1 cs. sütőpor
1 nagy marék szeletelt mandula
1/2 rúd vanília

A sütőt előmelegítjük kb. 180 fokra.
A liszteket a sütőporral, és a kakaóval alaposan összekeverjük.
A  tojást tálba ütjük, a Xukorral és a vaníliával alaposan kikeverjük, majd hozzáadjuk a tejet.
Ezután fokozatosan a robotgép legkisebb fokozatán keverve adagonként hozzáadjuk a lisztes-kakaós-sütőporos keveréket, végül a szeletelt mandulát.
(Dúsíthatjuk még reszelt citrushéjakkal, dióval, mogyoróval...)
Amint szépen összeállt a tészta - ami nyersen is nagyon finom-, az egész masszát egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, és megsütjük.

Sütési idő: kb. 15-25 perc sütőtől függően, tűpróbát végezzünk!
Tepsi mérete: 27x20 cm.

Miután kihűlt szederlekvárral és tejszínhabbal tálaltam.
Amilyen kis egyszerű ez a süti, olyan finom.




A receptet a NOSalty-n találtam, ha jól emlékszem.

Nincsenek megjegyzések: